TRAININGEN 2018
Er zijn momenteel nog geen nieuwe trainingen ingepland voor 2018. Mocht je graag geïnformeerd worden wanneer weer een nieuwe training start, laat gerust een bericht achter via het contactformulier

TRAININGEN OP AANVRAAG 
Wil je graag een 8 weken training plannen op een door jou gekozen locatie en tijdsperiode, neem dan contact op om de mogelijkheden te bespreken. Contact

MINDFULNESS MEDITATIE / AANDACHT TRAINING / STRESSREDUCTIE

Mindfulness
is het bewust aandacht besteden, op een bepaalde manier, in het hier-en-nu, zonder oordeel te vellen.
- Jon Kabat-Zin -
Oosterse meditatie/bewustzijnsprincipes en Westerse psychologie vinden elkaar in Mindfulness Training.
Mindfulness kent inmiddels vele toepassingen en bewijst haar nut in ons drukke, stressvolle dagelijkse bestaan, waarin we vaak voor veel keuzes staan. 


Mindfulness is geschikt voor iedereen die actief met zichzelf aan de slag wil gaan voor meer zelfkennis, om beter om te gaan met stress, de levenskwaliteit en het welbevinden te vergroten en om bewuster en met meer aandacht in het leven te staan.


MINDFULNESS TRAINING (8-weken)
Mindfulness/Stressreductie/Aandacht training maakt ons weerbaarder tegen stress uit het dagelijkse leven.
Leer jezelf beter kennen, train je aandacht, maak jezelf emotioneel weerbaarder tegen stress in een intensieve 8 weken training van 2,5 uur per bijeenkomst. 

Hoewel mindfulness een zeer effectieve methode is om met diverse problemen en klachten om te leren gaan (bijv. faalangst, onzekerheid, lichamelijke pijn, emotionele pijn, burn-out, depressie, etc.), hoeft er natuurlijk niet noodzakelijk een probleem te zijn om mindfulness te beoefenen!
Mindfulness maakt ook bewust van de vele dingen in het leven waar we dankbaar voor mogen zijn en waar we van genieten. 
Mindfulness zorgt daarnaast echter ook dat we weerbaarder worden tegen stress en spanning. Er is aandacht voor zowel het aangename alsook voor de onaangename in het leven. 

Naast een beter inzicht in persoonlijk functioneren kunnen diverse aspecten door mindfulness verbeterd worden, waaronder algehele gemoedstoestand, concentratie, effectiviteit, zelfvertrouwen, emotionele stabiliteit (ook wel veerkracht genoemd), sociaal contact, ontspanning, maar ook uw fysieke gezondheid.